Dział Wsparcia Informatycznego

ZADANIA

Zadaniem Działu Wsparcia Informatycznego (zwanego dalej Działem IT) jest umożliwienie prowadzenia badań naukowych i działań administracyjnych przy wykorzystaniu infrastruktury IT IBB PAN. Do szczegółowych zadań Działu IT należy:

  • wsparcie procesów grantowych na etapie przygotowania i sprawozdawczości w zakresie zasobów obliczeniowych,
  • administrowanie siecią Instytutu i zabezpieczenie dostępu do sieci zewnętrznej,
  • administracja usługami informatycznymi Instytutu: system kont, portale usług wspólnych, itp.
  • dokumentacja, monitoring i kopie bezpieczeństwa zasobów teleinformatycznych,
  • wsparcie administratorskie współdzielonych z Instytutem zasobów IT grup naukowych,
  • wsparcie informatyczne pionu administracji Instytutu,
  • szkolenie personelu Instytutu z zasad użytkownika zasobów IT Instytutu,
  • nadzór nad przestrzeganiem zasad użytkowania zasobów IT Instytutu, zarówno dot. bezpieczeństwa informatycznego, jak i RODO.

Szczegółowa lista zadań i wyjątków znajduje się w GLPI:

(PL) https://glpi.ibb.waw.pl/front/knowbaseitem.form.php?id=228

STRUKTURA DZIAŁU

Imię i Nazwisko Lokalizacja telefon email funkcja
Łukasz Kniżewski D302 453052455 lukas@ibb.waw.pl kierownik, administrator
Jan Solak D302 453052456 jsol@ibb.waw.pl administrator
Hubert Twardowski D302 510549283 htwardowski@ibb.waw.pl helpdesk
Tomasz Michalak D302 453694480 tmichalak@ibb.waw.pl helpdesk
Krzysztof Komar D302 kkomar@ibb.waw.pl specjalista techniczny

ZGŁASZANIE PROBLEMÓW, ZAKŁADANIE KONT UŻYTKOWNIKÓW

Serwis https://glpi.ibb.waw.pl (proszę logować się loginem i hasłem z poczty)

DODATKOWE KANAŁY KOMUNIKACJI

W sprawach poczty, użytkowników, spamu: postmaster@ibb.waw.pl
W sprawach sieci, serwerów (problemów i zakupów), usług sieciowych: it@ibb.waw.pl
W sprawach stacji roboczych (problemów i zakupów), drukarek i lokalnych sieci wifi: helpdesk@ibb.waw.pl
Raportowanie naruszeń bezpieczeństwa: abuse@ibb.waw.pl, lub telefonicznie.

We wszelkich sprawach czat Talk (IBB IT) w serwisie NextCloud:
https://nextcloud.ibb.waw.pl/index.php/call/naouynre

PORTAL GLPI

Na potrzeby przetwarzania zgłoszeń, zakładania kont i dostępu do bazy wiedzy uruchomiono portal https://glpi.ibb.waw.pl. Portal pracuje w języku polskim i angielskim. Logowanie odbywa się loginem i hasłem z poczty. Dla państwa wygody link do portalu został dodany również do strony działu zaopatrzenia.

Po zalogowaniu portal prezentuje podstawowemu użytkownikowi menu:

Początek - link do ekranu zbiorczego,  
Stwórz zgłoszenie - zgłoszenie do działu,  
Forms - listę formularzy, w tym zapotrzebowanie na nowego użytkownika,  
Zgłoszenia - listę przetwarzanych zgłoszeń,  
Pomoc - dokumentację udostępnioną użytkownikowi.

 

Użytkownik ma możliwość wglądu w postępy w swoich zgłoszeniach. Dodatkowo, zakładka „Obsługa zgłoszenia” służy komunikacji między personelem działu a zgłaszającym przy pomocy przycisku „Wiadomość”. Wszystkie zmiany w zgłoszeniu mogą dodatkowo być przesyłane na email zgłaszającego. Te emaile mają wyłącznie funkcję informacyjną, proszę na nie nie odpowiadać. Po rozwiązaniu problemu zgłaszający może potwierdzić rozwiązanie problemu, bądź zwrócić do dalszych prac.

W zakładce „Pomoc” użytkownik ma dostęp do informacji pomocnych w pracy ze sprzętem komputerowym Instytut. Tutaj dostępne są informacje na temat konfiguracji poczty, dostępu z zewnątrz czy opisy usług.

Stopniowo będziemy wygaszać dotychczasową praktykę przyjmowania wszystkich zgłoszeń na telefon lub email helpdesk.